Známkování didaktických testů ukáže dodatek
Na druhé straně dodatku k osvědčení je tabulka s převodem procent na známky:
K čemu známky z maturity? Pro některé VŠ jsou důležité
České vzdělávání je na známkování jako systému hodnocení žáků stále postaveno, žáci byli známkováni v průběhu celého studia, pokud se někde objevuje procentuální hodnocení jednotlivých předmětů, převádí se také v pololetním a závěrečném hodnocení na známky 1-5. Možnost známkování podle všeho žáky motivuje k učení a dosahování lepších výsledků.
I přes změny v didaktických textech i podobě společné i profilové maturity mohou být známky pro žáky důležité i z čistě praktického hlediska, konkrétně pro uchazeče o studium na vybraných vysokých školách, zejména zahraničních, které ve svých přijímacích řízeních zohledňují i známky z maturitních předmětů. Některé české vysoké školy udělují za dobré známky z vybraných předmětů uchazečům bonusové body v přijímacím řízení nebo za ně dokonce odpustí část či celé přijímací zkoušky. Např. na České zemědělské univerzitě promíjí část přijímacích zkoušek do bakalářského studia při průměru povinných maturitních oborů do 1,5 u části oborů nebo 2,0 u další části oborů.
Zaměstnavatelé i školy ocení výčet kompetencí na dodatku
Personalisté, náboráři a další zástupci zaměstnavatelů, ale i zástupci vysokých škol se z dodatku dozvědí více než z vysvědčení. Jsou zde uvedené obecné a odborné kompetence uchazeče o práci či brigádu a také jeho možné profesní uplatnění. “Při výběrovém řízení na místo v zahraničí se hodí dodatek v cizím jazyce (angličtina, němčina, francouzština) a také údaj o úrovni kvalifikace podle Evropského rámce kvalifikací (EQF),” radí Dagmar Svobodová z Národního centra Europass ČR.