Výchovu k podnikavosti lze smysluplně propojovat s dalšími oblastmi, zejména s kariérovým poradenstvím, polytechnikou, odborným vzděláváním, spoluprací se zaměstnavateli, celoživotním učením, ale také třeba neformálním vzděláváním. Vhodné je také propojení přes průřezová témata, jako je environmentální vzdělávání, výchova a osvěta, digitální technologie a designové myšlení (design thinking).
Podnikavost stojí na kompetencích, je proto nutné využívat odpovídající formy a metody výuky (aktivizační, zkušenostní, badatelské, projektové…), aby žáci získávali zkušenosti, využívali přitom své znalosti a schopnosti v praxi, a budovali si tak své dovednosti a postoje. Začít pracovat takto průřezově a systematicky podpořit výchovu k podnikavosti je ale pro mnohé školy obtížné, často se setkávají s nízkou motivací a nezájmem učitelů o téma nebo spolupráci, i s nedostatkem zkušeností učitelů v podnikavosti i aktivizačních formách výuky.
Spolupráce školy a partnerů pro rozvoj a podporu výchovy k podnikavosti je užitečná a přínosná pro všechny zapojené aktéry – pro školu, žáka i firmu nebo jiného partnera. Školám může velmi usnadnit implementaci podnikavých aktivit do výuky, přináší jí nové nápady, kontakty, novou spolupráci, pomáhá vybudovat i jméno směrem rodičům. Učitele i žáky může motivovat a inspirovat, žákům navíc přináší zkušenost i možnost zažít úspěch. Žáci tak mohou získat záznam do svého portfolia.
V České republice existuje několik organizací, prověřených metodik a nástrojů pro rozvoj výchovy k podnikavosti. Často se jedná o výstupy projektů I-KAP/KAP, které mohou být k dispozici ostatním. Dále jde například o studentské firmy, designové myšlení, soutěže (např. https://soutezapodnikej.cz/, https://ikid.cz/), příklady školních programů výchovy k podnikavosti, Europass atd.